vrijdag 20 oktober 2017

Een groene kerst

Vandaag verschuil ik me achter mijn kookboeken. Ik heb er tig, maar op tafel liggen nu alleen de vegetarische kookboeken. Ik ga mij verdiepen in een 'veggie' kerstmenu. Deze zomer heb ik de knoop voor mijzelf weer doorgehakt; ik eet geen vlees meer. Ik vind het heerlijk, maar ik ben van mening dat wij in Nederland niet in staat zijn een diervriendelijke veehouderij en slachtmethode te garanderen. Persoonlijk heb ik helemaal niets tegen het eten van vlees, en bij tijd en wijle vind ik het héérlijk. Wij zijn altijd al een gezin van flexi-tariërs  geweest. Drie dagen in de week wordt er gemiddeld vlees gegeten. Mijn recepten gaan bovendien uit van  'vlees-minderen'; als je mijn gerechten vergelijkt met standaard recepten, dan gebruik ik 1/3 minder vlees, wat ik compenseer met groenten. Kortom, we waren al goed bezig, en mijn huisgenoten gaan op de oude voet verder, maar ik eet geen vlees meer. Brengt de volgende uitdaging; het kerstmenu. Want het lijkt me heerlijk, nu we nog maar 1 kind thuis hebben, om de hele club deze kerst aan tafel te krijgen.... Werk aan de winkel dus! Kom maar op met die pompoenen en knollen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten