donderdag 17 mei 2018

Dutch Oven





Dit is hem dan! Mijn Dutch Oven.... ik had ze al vaak gezien op blogs en Pinterest, maar ik had er nog nooit zelf mee gewerkt, terwijl ik toch een echte buitenkoker ben. Begin dit jaar, terwijl het nog vroor, volgde ik daarom een workshop en raakte meteen in de ban. Lekker buiten, spelen met vuur en temperatuur en ondertussen ook nog eens lekker eten. Top.
De fotografie is nog niet geweldig, dat geef ik toe, toch wilde ik mijn eerste dessert uit de DO met je delen ;)



Want, de eerste keer ging ik niet veel verder dan een simpel beslagje. Stoofpotjes, soep, dat spreekt voor zihc, dat gaat heel goed in een gietijzeren pan. Maar het echte bakken... ik vond het spannend. Je beheerst de temperatuur door kooltjes onder en óp de pan te leggen. En dan maar wachten... Na 20 minuten had ik een keurig gerezen 'flan'. Zo warm uit de pan, met verse aardbeien echt superlekker!
De keer daarop kwam het echte werk: brood....



En ook dat lukte wonderwel. Mind you; ik had nog nooit eerder brood gebakken. Maar dit brood, met knapperige korst uit de DO was echt top. Nu nog een beetje spelen met smaak en ingrediënten....

Wordt vervolgd! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten