zaterdag 16 juni 2018

De eerste (mini) oogst!

Voorzichtig trek ik de grote peul los van de steel. Het voelt als een groot moment. Dit is mijn eerste echte oogst uit wat ik liefkozend mijn 'mini-moes' ben gaan noemen. Noodgedwongen, want mijn grote tuin is verkocht, experimenteer ik in potten en bakken bij het huis. En het lukt. Niet alles overigens, het is nog wennen. Er is bij het huis minder zon en meer wind, om maar eens iets te noemen. Niet alle gewassen voelen zich thuis in een pot, en bovendien moet ik er voor zorgen dat het geheel er ook nog eens leuk uitziet, ik kijk er vanuit het huis de hele dag naar natuurlijk. De tuinbonen doen het geweldig in hun bakken. Statig rechtop, keurige bloesem en nu dus mooie volle peulen. Dit zou zo maar eens een mooi tuinjaar kunnen worden ;)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten