maandag 30 januari 2017

Kok op kamers (4) broccoli

Nu de volgende in september op kamers gaat wordt het echt zaak het kookboek voor de kinderen af te maken. Ze kunnen wel koken, al dat rondhangen in de keuken heeft ze echt wel 'kitchenproof' gemaakt. De eerste jaren als student zullen ze vaak makkelijk en snel iets in elkaar klussen, ik maak me geen illusies. Toch wil ik ze graag het kookboek meegeven, omdat het boven alles een verzameling herinneringen is. Mijn herinneringen aan ons gezinsleven, aan die momenten aan tafel, in de keuken... En zo zit ik ook vandaag weer tussen de kookboeken en receptenmappen. Dit recept wel, dat recept niet... Sommige wil ik illustreren, andere kopieer ik rechtstreeks uit het boek.... Ah! Dit recept gaat zeker mee! Makkelijk te maken, het ziet er top uit, het is vegetarisch en elke keer weer lekker....



Nodig: 

Voor iedere eter een ovenvast bakje, een beetje boter en een plakje bladerdeeg.
Per persoon ongeveer 100 gr. broccoli en 100 gr. sperziebonen
Groene pesto, fetakaas, peper... een losgeklopt ei.

Verwarm de oven voor op 200 graden, smeer een beetje boter aan de rand van de bakjes.

Kook de groenten even kort in een pan ruim kokend water en laat ze uitlekken.

Meng de groenten in grote kom met de pesto (een eetl. per persoon) en de feta, ca. 50 gram pp. Breng op smaak met flink peper. Vul de bakjes met het mengsel.

Plak het bladerdeeg over de bakjes. Prik een paar gaatjes en smeer het deeg in met een beetje losgeklopt ei.

twintig minuten in de oven... pas op! Heet!!! Eet smakelijk.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten