zondag 17 december 2017

Veggie Kerst 3: het menu

Nou daar gaan we dan; het duurde even maar uiteindelijk is het menu rond. Niet te ingewikkeld, 4 gangen, en voor al mijn tafelgenoten wat wils... Dat maakt dinerplannen altijd moeilijker; als je de gasten goed kent weet je precies wie waar van houdt.... Kerstplannen is altijd extra lastig  omdat ik niet de ganse tijd in de keuken wil staan, maar óók even wil bijpraten. Maar goed, ik ben er uit:

Vegetarisch Kerstmenu

Crudités en een broodje
***
Tomatensoep met kaasknappertje
***
Champignons op toast
***
Spruitjes aan de stam, 
Broccoli, mini gratins,
puree van Aardappel & Pastinaak
tweekleurige Stoofpeertjes en Cranberries
***
Pavlova met rood fruit
***

Dus dit wordt 'm! Heb er erg veel zin in. een aantal recepten heb ik al eerder gepubliceerd op dit blog. De pavlova bijvoorbeeld, is gewoon de merenge, maar dan in een kransvorm opgespoten, met slagroom en (waarschijnlijk) warme kersen. Ook de tweekleurige stoofpeertjes vind je terug in de kolom aan de rechterkant. Nu maak ik ze niet met port, maar met appelsap en rode bessensap.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten