zaterdag 6 januari 2018

Verlangen naar de lente...

En zo komt er ook aan de kerstvakantie een eind... Zucht. Voor het eerst in jaren was ik de gehele periode vrij en ik heb ervan genoten. Op deze laatste pyamadag zet ik alvast een stap vooruit: moestuin plannen!

De catalogi van de zadenleveranciers worden altijd keurig bewaard, NU is het moment om keuzes te maken aangebroken. Het voelt een beetje vreemd; dit wordt mijn laatste jaar op de grote moestuin want het perceel wordt bebouwd. Een nieuwe grote moestuin zit er voorlopig niet in, dus ik ga het komende jaar alvast een beetje experimenteren op het balkon. Doperwtjes, dat moet kunnen in een pot of bak, net als tomaatjes. Ach, wie weet groeit een artisjokkenplant ook wel in een pot, of een pompoen?

Pepers, ik bestel verschillende soorten. Het zijn leuke, makkelijke planten. Bovendien vind ik het erg leuk om, zoals nu, in de winter nog oogst te gebruiken uit eigen tuin... of uit eigen pot dus.

Oost-Indische kers, lijkt me prachtig zo tussen de spijlen van de ballustrade, en rucola lukt natuurlijk altijd. Al met al best een leuke lijst! Ik kan niet wachten, laat maar komen die handel!

Ik wens jullie een prachtig tuinjaar, of je nu vele vierkante meters hebt of een klein balkon, het kan!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten